Kibarkan Jalur Gemilang

Bulan merdeka dah makin hampir. Selalu letak bendera kat kereta, ape kate letak bendera kat blog pulak. Sesape yang ade blog tu letak la sebagai tanda anda bangga menjadi anak Malaysia.

Copy the code below and put it just right under ur body tag in your html.

[code lang=”xml”][/code]

Example

[code lang=”xml”]


[/code]

Read more here

17 Comments

  1. tapi ada sesetengah orang yang tak menghormati Jalur Gemilang dengan memacak/menggantung/memasang di tempat-tempat yang tak sepatutnya.. contohnya diatas bumbung jamban, dibelakang kenderaan dan kekadang memasang bendra yang dah lusuh dan kala nyer pun dah luntur..

    Apa yang buat aku sedih kekadang.. Jalur Gemilang dibiarkan berhujan… Tak sama macam di thailand, philipina dan indonesia.. dorang akan menurunkan bendera apa bila hujan turun.. Mereka begitu menghormati bendera mereka.. tapi kita.. erm.. entahlah.. kekadang ramai yang tak tahu..betapa sulitnya pejuang dahulu menaikkan bendera… bayangkan.. untuk memcapai puncak tiang.. harus mati belasan orang.. barulah bendera sampai kat pincak tiang…

  2. dierang nih kekadang lupe dan reti nak mengenang jasa pejuang2 kite yang berjuang bermati matian dulu. kekadang tu saje nak ikut trend je, bile nampak semua orang gantung bendera. haih..

Comments are closed.